Pracownicy spędzają w biurze kilka, ale czasami nawet kilkanaście godzin dziennie. Nic dziwnego, że chcieliby czuć się tam dobrze. Jak powinno być urządzone biuro, aby zatrudnieni w nim ludzie uznali je za wygodne i sprzyjające skupieniu się na pracy?
W Polsce prowadzi działalność około 3 mln firm – tak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Działają w różnych branżach, często nie mają ze sobą żadnych kontaktów, a jednak coś je łączy – każda z nich potrzebuje biura. W Warszawie powierzchnie biurowe liczą łącznie już około 5 mln metrów kwadratowych. Do końca 2018 roku w stolicy zostanie oddanych do użytku kilkanaście wieżowców, które zaoferują na wynajem lub sprzedaż kolejnych kilkaset tysięcy metrów kwadratowych powierzchni biurowej. Każda firma stara się, aby biuro było jej najlepszą wizytówką, ale to nie wszystko, o co warto zadbać. Równie ważne jest, aby było również ergonomiczne czyli dostosowane do potrzeb osób zatrudnionych i specyfiki ich pracy.
Praca przy biurkach
Podstawowymi meblami w biurach są oczywiście biurka, przy których siedzą pracownicy. Tego typu meble są dostępne w ogromnym wyborze, nie stanowi więc żadnego problemu wybranie takich, które będą pasowały do wystroju firmy. Można kupić biurka nowoczesne – idealne do aranżacji w modnym stylu industrialnym lub modernistycznym. Z kolei do siedziby urządzonej w stylu skandynawskim bardziej odpowiednie będą biurka z prostego naturalnego lub bielonego drewna. Bez względu jednak na swój wygląd, każde biurko powinno być przede wszystkim ergonomiczne, czyli bezpieczne i wygodne dla osoby, która będzie przy nim pracować. Ważna jest przede wszystkim wysokość. Standardowe biurka mają blaty montowane na wysokości 72–75 centymetrów od podłogi. To niewielki zakres i nie zapewni komfortu pracy osobom bardzo niskim lub bardzo wysokim. Najlepszym rozwiązaniem na potrzeby biurowe będzie zatem biurko z blatem sterowanym elektrycznie. Takie meble ma w swojej ofercie między innymi AJ Produkty. Może to być na przykład model Flexus z ergonomicznym wcięciem i otworami na kable. Blat można regulować w bardzo szerokim zakresie, bo 700–1170 mm. Biurka sterowane elektrycznie są bezpieczne, ponieważ producenci wyposażają je standardowo w system antyzgnieceniowy, który zapobiega nagłemu opuszczeniu blatu.
Krzesło biurowe
Aby pracownicy mogli korzystać z biurek, potrzebne są im oczywiście krzesła. Oczywiście one również powinny być ergonomiczne, czyli przede wszystkim z możliwością regulacji wysokości siedzenia, aby łatwo było je dostosować do wzrostu użytkownika oraz wysokości blatu biurka. To zagwarantuje wygodną pracę każdej osobie, niezależnie od jej wzrostu. Warto zwrócić uwagę także na to, czy fotel posiada regulowane podłokietniki i zagłówek. Siedzisko nie może być zbyt twarde, ale nie powinno się również zapadać pod ciężarem siedzącego. Krzesła i fotele do biura oferuje w dużym wyborze wspomniana firma AJ Produkty. Na przykład krzesło biurowe Stanley, wyposażone w mechanizm synchroniczny, który sprawia, że siedzisko i oparcie poruszają się w sposób korygujący postawę podczas siedzenia i poprawiają krążenie.
W dobrym świetle
Firmowe biurko powinno mieć nie tylko regulowaną wysokość, ale również blat na tyle duży, aby pomieścił wszystko, czego może potrzebować pracownik. Przede wszystkim jest to komputer, czasami również drukarka i skaner. Często nieodzowna okazuje się również lampka biurowa – musi być ona ergonomiczna, czyli spełniająca normy, które dotyczą oświetlenia w pomieszczeniach, gdzie pracownicy spędzają po kilka lub kilkanaście godzin dziennie w różnych porach roku. Zgodnie z tymi zasadami natężenie światła emitowanego przez lampy w biurze powinno wynosić nie mniej niż 500 luksów (1 luks to strumień świetlny o wartości 1 lumena, który pada na powierzchnię 1 metra kwadratowego). Przewód elektryczny powinien mieć przynajmniej 1,5 m, aby źródło światła łatwo było ustawić w odpowiednim miejscu i manewrować nim w zależności od potrzeb, nie martwiąc się o dostęp do gniazdka. Takie lampy posiada w swojej ofercie w dużym wyborze AJ Produkty. Godna polecenia jest na przykład lampa biurowa Apollo z portem USB oraz stacją dokującą, co pozwala ładować telefony i tablety.
W biurze urządzonym i wyposażonym zgodnie z zasadami ergonomii, pracownicy będą czuli się dobrze. A to wpłynie na efektywność ich pracy.
Wybrane dla Ciebie:
-
Uwaga! Nigdy nie używaj w ten sposób kuchenki mikrofalowej
Kuchenka mikrofalowa to sprzęt obecny w prawie każdym polskim domu. Chętnie jej używamy, gdyż pozwala nam na sporą oszczędność czasu. Zdarza się jednak niekiedy, iż wkładamy do niej rzeczy, które z całą pewnością znaleźć się tam nie powinny. Jakie? Odpowiedzi na to pytanie szukaj w naszym artykule!
-
Meble tapicerowane – Twój sposób na przytulny salon
Okrągłe kształty cieszące oko, wygodne oparcia oraz przytulny materiał, na którym siadasz i czujesz się, jakbyś żyła w nowoczesnym pałacu… Takie rozkosze gwarantują meble tapicerowane, które królują w polskich domach od wielu lat, ale ostatnio przeżywają prawdziwy renesans. Jeśli chciałabyś poczuć nieco luksusu w swoim salonie, ale nie jesteś pewna, czy meble tapicerowane będą Ci odpowiadały, to sprawdź nasz tekst i przekonaj się, jakie są zarówno estetyczne, jak i praktyczne zalety mebli tego typu.
-
5 dodatków, które muszą się znaleźć w Twoim domu, abyś czuła się w nim dobrze
Aranżacja wnętrz to sztuka, która wymaga szerokiej wiedzy praktycznej. Jakie dodatki obowiązkowo powinny znaleźć się w naszym domu, abyśmy mogły w nim poczuć się dobrze? Warto sięgnąć po zasady urządzania mieszkania Feng Shui.
-
5 złych dodatków do domu, które pogarszają Twój komfort
Każdy chciałby mieszkać w możliwie najbardziej wygodnym domu. Takim, który będzie jednocześnie piękny wizualnie, ale również komfortowy w użytkowaniu. Tymczasem pewne dodatki mogą znacząco utrudnić mieszkanie w nim - o co dokładnie chodzi?
Kamila
5 złych dodatków do domu, które pogarszają Twój komfort 2017-10-05 07:12:45 2017-09-21 09:27:59